Reklamacje

Reklamacja i gwarancja

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
  2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.
  4. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane adresy Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu elektronicznego formularza reklamacyjnego, udostępnionego przez Sprzedawcę na jednej z podstron Sklepu.
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później
    niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie
    Klienta uznał za uzasadnione. W przypadku, gdy do rozpatrzenia reklamacji potrzebna będzie dodatkowa ekspertyza czas ten może zostać wydłużony, o czym Klient zostanie niezwłocznie poinformowany.
  7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres: Ekolandia Paweł Kołaczkowski ul. Bugajska 17, 42-208 Częstochowa
  8. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także
    jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu w Sklepie. Sprzedawca dołączy też kartę
    gwarancyjną do sprzedanego Produktu.

§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
    http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
    http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
    http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
    konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
    Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o
    rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
    Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
    (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania
    mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a
    Sprzedawcą.
    c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
    nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
    rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
    należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
    Konsumentów Polskich).
 
Adres do reklamacji:
 
e-ekolandia
Paweł Kołaczkowski
Bugajska 17
42-208 Częstochowa

 

Formularz Reklamacji Towarów
  •